2013. május 21., kedd

Eltelt ez a nap is...

.... elég esemény gazdagon.
Reggel siettem hogy még munka kezdés előtt a régi melóhelyem elintézzek mindent, számítógépekbe beszerelni az új alkatrészeket, elszámolni a számlákkal, nyomtatni pár embernek adóbevallást stb. Azt hittem fél óra alatt végzek is, de milyen is az élet, semmi sem úgy történik ahogy eltervezzük. Igazam is van mindig akkor mikor azt mondom hogy jó ez az élet nevű játék, nagyon szép a grafikája de elég sok helyen bug-os még a dolog. A programozó már igazán kiadhatna végre egy frissítést, egy olyan jó igazi upgrade jó lenne.


Közben szóltak hogy a jelenlegi munkahelyemről telefonáltak és keresnek.... ó a francba... nem mondták miért???? Azt nem csak hogy itt vagy e.
Na go gyorsan mert ez soha nem jelent jót. Mikor megérkeztem találkoztam a főnöknővel de köszönésen kívül nem mondott semmi mást, pedig nagyon néztem a szemébe,  - helllllo itt vagyok, minden okés? - pillantással.
Na akkor mondom minden okés, nincs miért pánikonlom, elindultam a titkárság felé, inni egy pohár teát meg beszélgetni az ott dolgozó hölggyel.


Miközben beszélgettünk megérkezett a főni néni. láttam rajta hogy nem valami rózsás a kedve, sebaj mert mit is csinálhat ilyen kor az ember elkezdtem szöszmötölni, meg babrálni a telómat mintha valami fontosat keresnék vagy megnézném az órát nehogy elkéssek egy fontos találkozóról. Szerencsére nem kellett végig vinnem a dolgot mert közben őt elhívták egy másik helyre, mondom faxa beszélgethetünk tovább a titkárnővel, de kopogtattak az ajtók és engem kerestek adóbevallás miatt, mert ma éjfélig van a beadási határidő és mint mindig most is van aki utolsó percben ébred fel. Mondom na ez faja kis nap lesz ha minden homálysüsü ma ébred rá hogy basszus nekem még meg kell csináltatnom valakivel az adóbevallásomat. Neki is fogtam gyorsan, elértünk egy fontos részhez: családi kedvezmény:

Hány gyerekre szeretné érvényesíteni a családi kedvezményt?
Minden gyerekre.
Oké és ez mit is jelent?
Öt gyerekem van.
Rendben akkor beírok csak 1 gyereket mert  a keresete nem halad meg egy bizonyos összeget és ha 1 gyereket beírok akkor az teljes egészében elviszi a még befizethető adót.
....(bamba tekintet).....
Akkor így rendben is leszünk, már csak egy gyermeke adatai kellenek.
...hát azt én nem tudom.... az asszony tudja...... én..... nem...
Jó jó de akkor azt mondja amelyiket tudja.
...jól van az úgy Louis ahogy eddig megcsináltad, elviszem az asszony majd beírja a többi részét, cerkával jegyezd már meg hol töltsük még ki....

Hát ez azért nem semmi. A saját gyerekei adatait nem tudja, azon voltam hogy a nevüket megkérdezem hogy lássam legalább fel tudja őket sorolni. Ahogy régi öregektől hallottam: "Egy dolgot jegyet, az életben egy dologhoz nem kell ész, ez pedig nem más mint a gyerekcsinálás." A gyerekcsinálás náluk úgy hangzott hogy a baszáshoz de ilyen szót már csak nem írok le a blogomban. 
Miután elment, éreztem hogy nekem most kell egy kis friss levegő, mert az ilyen dolgok egy részről rettentően elkeserítenek más részről meg dühítenek, az emberi butaság mérhetetlenül fel tud háborítani. 
Félreértés ne essék, nem azt várom el hogy az emberek lexikális tudással a fejükben sétáljanak, de azért mindenkinek legyen meg a magához való esze, és ha nem tud valamit akkor legalább azt tudja hogy hol nézzen utána. pl könyvtár :D Mert én mái napig nem szégyellem bevallani ha nem tudok valamit mert érzem azt hogy oké ez nincs meg a fejemben de tudom hogy hol nézek utána. 


Az udvaron való sétálgatásom közben kiabál a főni néni. Pedig már kezdtem átmelegedni, nekem ez a mai napi hőmérséklet nagyon elmaradt a jó korfontérzetemtől  mondjuk az is igaz hogy nem vagyok normális mert én a 35 40 közötti celsiust szeretem. Mikor még fiatal voltam :D ezeket a napszakokat szerettem, kint sétáltam az utcán, sehol egy ember, a levegő meg sem mozdult, olyan érzés fogott el mindig, mintha egy délibábban ragadtam volna. Na szóval odamegyek hozzá, láttam rajta hogy most baj lesz nagyon mosolyog. 

- Egy kis segítséget/szívességet szeretnék kérni, ma 2 órától lenne egy számítógépes tanfolyam amire nem tudok bemenni mert más dolgom van nem tudnál te bemenni és tartani nekik valami tanfolyam félét vagy előadást.
- .....(köpni nyelni nem tudtam, csak az járt a fejemben hogy nem szabad nemet mondani mert megfogadtam hogy ahol csak tudok segítek mindenkinek mindenben, ezért is szokták mondani szemrehányóan nekem hogy kicsit lehetnék határozottabb is néha és ne hagyjam hogy kihasználjanak az emberek.).....
- Na mit szólsz hozzá, ki tudnál segíteni.
- PERSZE semmi akadálya.
- Akkor jó 2 órától kellene 4 ig tartani. 

Go gyors a titkárság, felvettem egy laptopot, meg nyomtattam ki számítógép használat tanfolyamos oldalakról tematikát, legalább ennyi fogalmam legyen a dologról, lássam hogy épül fel egy ilyen oktatás.
Készítettem szép jelenléti ívet, nyomtattam kérdőívet, teljesen felvérteztem magam mindennel. Megérkeztek a tanulók, és ekkor nyilallt belém a felismerés, te jó ég! ezek között az emberek között van olyan személy aki nekem anno általános iskolás tanárom volt, ő állt itt a táblánál ő kérdezett én meg feleltem, fordult a kocka, én állok a táblánál én kérdezek ő meg nem felel mert semmi tudás nincs a fejében informatikai téren. 
Neki is kezdtem a mondandómnak, számítógép története, felépítése, perifériák stb. egy jó 2 órahosszát zsinórba lenyomtam, mert azt mint már sokszor leírtam hogy ha valamit szeretek az nem más mint egy adott témáról való végeláthatatlan beszéd. Mikor 4 körül megkérdeztem hogy tartsunk e szünetet akkor az volt a válasz hogy érdekes amit mondok meg nagyon lekötötte őket meg minden de nem lehetne hogy az elmondottakat gépnél is kipróbáljuk. Mondtam nekik hogy úgy láttam a kiírásban, ez most elméleti óra, majd lesz gyakorlat is de ez most nem ilyen óra. Még váltottunk pár szót és elengedtem őket haza. Nemrég tudtam meg hogy 5 óra hosszat kellene tartani minden alkalmat, ezzel az információval nem rendelkeztem szóval nem is kérhetik rajtam számon. 


Elindultam haza, de éreztem nem telt még le a munkaidőm hiába dolgoztam ma 9 óra hosszat, csörgött a telefonom, hogy előző melóhelyemre nem tudnék é bemenni nekik egy kicsit segíteni mert elakadtak. Ahogy már feljebb leírtam nem tudok nemet mondni, és ment is a válasz: Persze meggyek mindjárt ott is vagyok. Így  értem haza reggel 7 től, ebédszünet nélkül este 7 re. Még gyors átültettem egy virágomat meg lementem a kertbe eltenni a brokkoli palántáimat és meglocsoltam az epret.


Hú fentebb az a gif pasi nagyon ott van :D keresik a neten hasonló izgató gif-eket.

Jó éjt, Dalarann
dalarann@gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése