Semjén Zsolt mindjárt ORTT-hez szalad, ha róla neki nem tetszőt mondanak, mi van amikor ő mondja ugyanezt?
Para-Kovácsról ugyan egyértelműen viccelt. Konkrétan azt mondta, hogy a kereszténység „délelőtt” tudja tönkretenni a gyerekek fejlődését, amiről egy európai értelemben vett kereszténydemokrata akkor is leveszi, hogy vicc, ha hülyeségnek tartja. Semjén Zsolt szerint viszont ez provokáció. Nyilván nem szép dolog valamiről azt mondani, hogy valami tönkreteszi a gyerek fejlődését.
Ugyanakkor ezt a vádat Semjén rendszeresen elmondja. Szerinte a homoszexualitás veszélyezteti a gyermekeket. Semjén persze soha nem vette a fáradtságot, hogy ezt bármiféle adatokkal alátámassza. Így a melegszervezetek nyugodtan mehetnének az ORTT-hez, hogy Semjén Zsoltot kitiltsák azokból a médiumokból, amelyekből még nem bojkottálta ki magát. Szerencsére ők egy vélemény miatt nem csinálnak politikai célzatú felháborodást.
Nemzetközi kutatások egyébként még azt sem igazolták, hogy a meleg szülők által nevelt gyerek nagyobb arányban lenne meleg. A „minta” hatása pedig valóban megkérdőjelezhető, hiszen a legtöbb meleg teljesen heteroszexuális családból származik, mégsem lesz hetero. Vagy, ahogy Harvey Milk egy 70-es évekbeli vitán, minden rosszindulat nélkül, megjegyezte: elég sok lányt apácák tanítanak, mégis nagyon kevesen akarnak apácák lenni. Sok magyar árvaháznál pedig még egy „meleg család” is egyértelműen jobb lenne. Franciaország sem dőlt össze, hogy már 100 ezernél több meleg család nevel gyermekeket.
A homoszexuális nevelés elleni másik érv, Semjén Zsolt kiindulópontja, hogy a homoszexualitás bűn.
Szerény véleményem szerint a Bibliából inkább Jézus szeretet és megbocsátás tanainak fontosabb az erkölcsi üzenete, mint az Ószövetség egyes kijelentéseinek. (Én például kevés embert ismerek, aki még későbbi házastársával sem paráználkodott „házasságon kívül”). Azonban én szívesen veszem szó szerint a Bibliát, amennyiben Semjén Zsolt válaszol egy amerikai levélből vett kérdéseimre. (Letter to dr. Laura, fordításokat nekik és nekik is köszönöm).
Kedves Semjén Zsolt!Ön szerint a homoszexuális életvitel bűn, mert így van leírva Mózes III. könyvében (Lev. 18:22-re).
Mindazonáltal néhány ószövetségi törvény értelmezésében és végrehajtásában szükségünk lenne az Ön bölcs tanácsaira.
Mindazonáltal néhány ószövetségi törvény értelmezésében és végrehajtásában szükségünk lenne az Ön bölcs tanácsaira.
1. Ha az áldozóoltárnál bikát áldozunk, tudjuk, hogy az Úrnak kedves illatú az. (Lev. 1:9, illetve Lev 1:3,17) A problémát a szomszédjaink jelentik, akiknek ez az illat egyáltalán nem kedves. Leölhetjük-e őket?
2. Szeretnénk a lányainkat eladni rabszolgának, amint ezt Exodus 21:7 megengedi. Ön szerint mi lenne a méltányos ár értük manapság?
3. Tudjuk, hogy nem szabad olyan nővel kapcsolatot teremteni, aki a havibaj tisztátalan állapotában van. (Lev. 15:19-24). A probléma csak az, hogy miből lehet ezt tudni? Megpróbáltuk megkérdezni, de a legtöbb nő nagyon dühösen reagált a kérdésre.
4. Lev. 25:44 kijelenti, hogy szomszédos nemzetségek fiai és lányai közül vehetünk magamnak rabszolgákat. Az egyik barátunk szerint ez a törvény a szlovákokra érvényes, de a románokra nem. Meg tudnák magyarázni, hogy miért ne lehetnének román rabszolgáink?
5. Az egyik szomszédunk mindig szombaton dolgozik. Az Exodus 35:2 világosan kimondja, hogy az ilyet meg kell ölni. Erkölcsileg kötelezhetőek vagyunk rá, hogy saját kezűleg öljük meg?
2. Szeretnénk a lányainkat eladni rabszolgának, amint ezt Exodus 21:7 megengedi. Ön szerint mi lenne a méltányos ár értük manapság?
3. Tudjuk, hogy nem szabad olyan nővel kapcsolatot teremteni, aki a havibaj tisztátalan állapotában van. (Lev. 15:19-24). A probléma csak az, hogy miből lehet ezt tudni? Megpróbáltuk megkérdezni, de a legtöbb nő nagyon dühösen reagált a kérdésre.
4. Lev. 25:44 kijelenti, hogy szomszédos nemzetségek fiai és lányai közül vehetünk magamnak rabszolgákat. Az egyik barátunk szerint ez a törvény a szlovákokra érvényes, de a románokra nem. Meg tudnák magyarázni, hogy miért ne lehetnének román rabszolgáink?
5. Az egyik szomszédunk mindig szombaton dolgozik. Az Exodus 35:2 világosan kimondja, hogy az ilyet meg kell ölni. Erkölcsileg kötelezhetőek vagyunk rá, hogy saját kezűleg öljük meg?
6. Vannak, akik szerint az úszószárny és pikkely nélküli vízi állatok (pl. kagylók vagy homár) fogyasztásának bűne (Lev. 11:10), nem olyan utálatos, mint a homoszexualitás bűne. Ezzel nem értünk egyet. Állást foglalna ebben a kérdésben?
7. A Lev. 21:20 szerint ha szembetegségünk van, az Úr oltárát nem közelíthetjük meg. Be kell vallanunk, hogy időnként olvasószemüveget használunk. Teljesen élesnek kell lennie a látásunknak, vagy itt van azért egy kis játéktér?
8. A legtöbb barátunk vágatja a haját, illetve borotválja a szakállát, beleértve a pajeszát is, holott ez Lev. 19:27 szerint egyértelműen tilos. Milyen halálnemet javasol nekik?
9. A Lev. 11:8-bol tudjuk, hogy ha döglött disznó bőrét illetjük, tisztátalanok leszünk. A kérdésünk, hogy szabad-e a kapusoknak ilyen kesztyűben védeni?
10. Egy ismerősünknek van egy kis háztájija. Megsérti a Lev. 19:19-et, mert földjébe kétféle magot vet. Ezenkívül a felesége olyan ruhát hord, ami kétféle anyagból (pamut/poliészter) készült. Most tényleg össze kell hívnunk az egész gyülekezetet (Lev. 24:16), hogy megkövezzük őket, vagy pedig elég, ha egy meghitt családi körben lefolytatott ceremónia keretében megégetjük őket, amint ez azok esetében megengedett, akik az anyósukkal hálnak (Lev. 20:14)?
Tudjuk, hogy az ószövetség törvényeknek nagy ismerőjeként biztosan utat tud mutatni ezekben a kérdésekben. Tisztelettel várjuk válaszát.
7. A Lev. 21:20 szerint ha szembetegségünk van, az Úr oltárát nem közelíthetjük meg. Be kell vallanunk, hogy időnként olvasószemüveget használunk. Teljesen élesnek kell lennie a látásunknak, vagy itt van azért egy kis játéktér?
8. A legtöbb barátunk vágatja a haját, illetve borotválja a szakállát, beleértve a pajeszát is, holott ez Lev. 19:27 szerint egyértelműen tilos. Milyen halálnemet javasol nekik?
9. A Lev. 11:8-bol tudjuk, hogy ha döglött disznó bőrét illetjük, tisztátalanok leszünk. A kérdésünk, hogy szabad-e a kapusoknak ilyen kesztyűben védeni?
10. Egy ismerősünknek van egy kis háztájija. Megsérti a Lev. 19:19-et, mert földjébe kétféle magot vet. Ezenkívül a felesége olyan ruhát hord, ami kétféle anyagból (pamut/poliészter) készült. Most tényleg össze kell hívnunk az egész gyülekezetet (Lev. 24:16), hogy megkövezzük őket, vagy pedig elég, ha egy meghitt családi körben lefolytatott ceremónia keretében megégetjük őket, amint ez azok esetében megengedett, akik az anyósukkal hálnak (Lev. 20:14)?
Tudjuk, hogy az ószövetség törvényeknek nagy ismerőjeként biztosan utat tud mutatni ezekben a kérdésekben. Tisztelettel várjuk válaszát.
Semjen Zsolt válaszát természetesen teljes terjedelmében közöljük.
Én-én-én. Sztem ez a legeslegelső kommentem, de imádtam ezt a bejegyzést. :) Néha én is úgy egyesek fejéhez vágnám ezeket.
VálaszTörlésSzia, örülök az első kommentednek és remélem ez nem az utolsó :D
VálaszTörlésÉn megtanultam az ebben a vidiben elhangzó dolgokat és szerettel idézem is a bibliával dobálodzó embereknek:
http://www.youtube.com/watch?v=rbpD246xpxM