2013. augusztus 20., kedd

Történések az életemben.

Tegnap rokonlátogatóban voltunk, egy kis kiruccanás ránk is ránk fér. Egész gyerekkoromból arra emléxem hogy a rokonok egész nyáron csak jönnek és mennek mi viszont nem megyünk senkihez, ha nagy ritkán el is mentünk akkor meg vagy gyereklátogatás volt vagy temetés. Szóval ezek meg nem olyan kajálós kikapcsolódós bulik, sajnos.
Reggel keltett tesóm 8:55 - kor hogy igyekezzé' má' mert 9 - kor indulunk. Gyors kinyitottam a szemem, felpattantam a reggeli rituálémat lerendeztem 6 perc alatt és már 9:05 - kor már a kocsiban ültem. Rekord.
Az út nem volt annyira hosszú mint én azt előre elgondoltam, még a nagy forgalom ellenére is elég jól haladtunk. Mikor megérkeztünk kint a ház előtte kiskertben észre vettem hogy van bazsalikom, na mondom ebből nekem vinnem kell haza legalább egy vagy két tövet. Nagyon szeretem ezt a fűszernövényt viszont nekem amit a tescó - ból veszek az soha nem marad meg, talán a helyet nem szereti vagy azt hogy hazahozom a kicsikét, letépkedem az összes levelét :D és megeszem. 
Biztos ismeritek a bazsalikom pesto receptjét  ha nem akkor adok egy kis segítséget hozzá:

5 dkg bazsalikom
0,5 dl + 2 ek oliva olaj (lehetőleg jó fajta legyen, itt számít!)
5 dkg fenyőmag vagy mandula vagy pisztácia vagy végső esetben dió
3 gerezd fokhagyma
2 kk só
csipet bors (opcionális)

Istenkirályságosan finom. Csak én eszem meg a családomból a többiek rá se néznek, vagy ahogy nagymamám mondja: "bele se ütik a csőrüket."

Szóval benyomultunk a házba, ahol kellemesen hűvös levegő fogadott minket, hát igen a légkondi még mindig egy király dolog, bár én is terveztem hogy itthonra jó lenne beszerezni egy ilyen ketyerét, de a végén mindig lebeszélem magam, mondván a nyáron úgy is csak pár olyan nap van amit nehezen lehet kibírni, azért meg nem éri meg megvenni, hogy a nyár folyamán pár napig üzemeltessem. Meg amúgy is szeretem a nyarat, a meleget. Egyik ismerősöm írta kis a facebook - on: "Kint 30+ Celsius van, bent vagyok a szobában járatom a légkondit. Kerestem egy takarót és betakarózva fekszem a tv előtt."
Na ezért felesleges szerintem.

A rokonok már javában sütöttek főztek, mindenkinek köszöntünk, felköszöntöttük egymást, mert nekem névnapom lesz, és + pont volt számomra hogy végre 27 éves koromra eljutottunk odáig hogy nem kapok egyetlen egy üveg bort sem, mert nem szeretem szegény borokat, kivéve pár igazán tényleg finom bort: aszú és jégbor. Kaptam jó pár üveg likőrt, van köztük meggy- csoki- krémlikőr. Happy day :D

Kint az udvaron bográcsban sertés pörkölt rotyogott, és meg kell mondjam nagyon jól nézett ki és nagyon finom is volt, mondom én ezt úgy hogy nem szeretem a sertéshúst, nekem ennek a fajta húsnak van egy különleges fura, számomra nem finom íze, ezért csak akkor eszem meg nagy ritkán ha jól be van fűszerezve a belőle készült étel, de ez tényleg nagyon fini volt, főztek hozzá tésztát, ezzel volt hozzá a köret.
Majd ettem baconbe csomagolt csirkemájat, hogy ez mennyire finom az elmondhatatlan, szeretem a bacon-t szeretem a csirkemájat, de hogy a kettőt így összesütik és megfűszerezik, valami mennyei finom.
Volt még sült krumpli, rizs és tepsiben sült csirkecombok. Ezekből is ettem. Ja és ki ne felejtsem a salátákat, volt csalamádé, nem azok a bolti tartósított pancsok, hanem igazi házi készítésű, saját kertben termelt zöldségekből. Káposztasaláta és görög saláta is került még az asztalra, ezekből is szedtem, mondtam is magamnak ha már lúd legyen kövér :D
Meg is jegyezték az asztalnál ülő rokonaim hogy ennyire jó ízűen enni és ilyen sokat még soha nem láttak, majd jöttek a bókok hogy milyen jól nézek ki, van rajtam most már fogni való és nem olyan kis nádszál vagyok mint gyerekkoromban amilyen voltam. Anyum tett téglát a zsebembe mikor mentem a suliba szeles napokon, nehogy elfújjon a szél. A szél nem is fújt el, bár a téglák súlyától meg nem tudtam megmozdulni. Na jó ez csak vicc volt, bár tény hogy elég vékonyka gyerek voltam. 
Sajnos ők nem tudják mire fel ez a nagyon jó étvágy nálam, biztos mással is volt már úgy hogy valami bántotta, feszült ideges volt és akkor elkezdett enni, na én is valami hasonlóban vagyok épp. Fel is szaladt 4 - 5 kg, ami tényleg felfért még viszont félek hogy nem lesz megállás és pár hónap múlva kis zsírdisznó leszek. 

Ebéd után ittam még egy tejeskávét, mellé pedig almás pitét majszolgattam. 

Délután kimentünk az udvarra ahol játszanom kellett krikettet, mert ahová mentünk volt egy 8 éves kis srác aki megtervezte a sport délutánt. Mondtam nekik hogy engem még a tesi tanárok sem tudtak mozgásra bírni, de annyira kérlelt hogy beálltam én is játszani. 10 kört játszottunk és csodák csodája toronymagasan én nyertem. Volt is kiabálás rendesen :D  A rokon srác meg elkezdett pityeregni, sajnos ezt én most egy népbetegségnek látom, nem tudnak a mai fiatalok veszíteni, mert úgy vannak nevelve hogy ha nem vagy első akkor sehol sem vagy, még a suliban is ezt a fajta dolgot sulykolják. Te vagy az első király vagy! Második, harmadik stb. vagy akkor egy senki vagy és szégyelld el magad.

8 óra körül indultunk haza, 10 óra körül értünk be a házba. Én még kint maradtam egy kicsit nézegetni a teliholdat, tegnap még mondjuk nem volt teljes a telihold, majd ma, szóval nem lesz alvás ma sem, sebaj letöltött valami jó könyvet a tabletemre és akkor majd lesz este mit olvasgatnom. 

Reggel néztem volna a tv-ben a Debreceni Virágkarnevált, de hogy ennyire élvezhetetlenné tegyék ezt már büntetni kellene, a kamerák mindent mutattak csak a lényeget nem, a kommentátor meg végig belepofázott mindenbe. Volt egy Japán fúvószenekar akik nagyon szépen kezdtek el játszani, mikor a zene kezdett kiteljesedni megszólalt a kommentátor és végig pofázta az egészet, nagyon felhúztam ezen magam, ott is hagytam a tv-t és úgy döntöttem inkább blogolok egy kicsit. 

Rég volt már izgi bizgi kép:












Dalarann

4 megjegyzés:

  1. Egészen megéheztem a felsorolt finomságoktól, tényleg nem mindennapi ellátásban volt részetek! A sportdélután jó levezetés volt a nagy lakoma után. Örülök, hogy jól érezted magad.
    A kommentátorokról annyit: engem is idegesít a sok belepofázás. A tisztavatásról készült közvetítés dettó ilyen volt, a bemondó mániás kényszert érzett arra, hogy belebeszéljen az eskütételbe vagy valamelyik beszédbe. Pfuj!
    A képek láttán pedig nem csak az ét-, de más vágyaim is felerősödtek! :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen nagyon pazar volt minden. Jó volt ez a sport mert szinte semmit nem kellett bennem mozogni, csak ütni az ütővel és menni a golyó után. Akkor abból te se hallottál semmit :C

      Törlés
  2. Örülök, hogy ismét erre jártam - épp' vacsora után ;)

    Sajnos, vagy nem sajnos, nem tudok érdemben hozzászólni a kommentátor(ok) ténykedésébe. Nem nézem a tisztavatást, elég volt az a 14(!) tisztavatás, amikor belülről láthattam. A felkészülést s a végrehajtás minden mozzanatát. Amikor az ember elér 20-ig, s tudja, hogy pár óra múlva vége lesz, az mennyei - s nem utolsó sorban a Himnuszt játszani - nem a Hősök terén - a Parlament előtt, szintén borzongató érzés. Jó értelemben!

    Az első kép láttán pedig beindult a nyálelválasztásom :P XD

    VálaszTörlés
  3. A tisztavatásról valahogy mindig lemaradok a tv-ben talán azért mert akkor ebédelünk .
    Ha vacsi után jártál itt akkor legalább nem éheztél meg a menőt olvasva.

    VálaszTörlés